Teatre

Banyoles

L’Aula de Teatre presenta ‘No venim a estrenar’, una matinal de lectures dramatitzades diumenge a La Factoria

Ràdio Banyoles

Divendres 24 d’abril · 14:10

Es tracta de la primera exhibició de dramatúrgia que organitza l’Aula, on es podran gaudir de catorze textos inèdits, escrits i interpretats per alumnes de totes les edats.

L’Aula de Teatre de Banyoles, en el marc dels seus 30 anys, presenta ‘No venim a estrenar’, una matinal de lectures dramatitzades amb textos inèdits, escrits i interpretats per alumnes de totes les edats. La jornada tindrà lloc diumenge 26 d’abril a les 12:00 h del migdia a La Factoria d’Arts Escèniques, i les entrades són gratuïtes però limitades fins a completar l’aforament. A més, es podran adquirir únicament a taquilla a partir d’una hora abans de l’estrena.

‘No venim a estrenar’ es tracta de la primera exhibició de dramatúrgia que organitza l’Aula i l’acte central dels seus 30 anys. La jornada reunirà al voltant de catorze textos escrits i interpretats per diversos alumnes, que han creat a partir de diverses premisses de durada i de format, i amb dues consignes centrals: l’únic element escenogràfic serà una planta, i en algun moment del text ha d’aparèixer la frase ‘A partir d’aquí tot és possible’; un dels eslògans de l’equipament. El coordinador de l’Aula de Teatre, Genís Casals, recalca el valor intergeneracional de la proposta.

Pel que fa al procés de creació, un cop els alumnes van escriure i enviar els textos, des de l’Aula van assignar-ne els actors amb la bossa d’alumnes interessats. Just després, el dissabte 18 d’abril es va fer un assaig general en què els dramaturgs van poder dirigir, juntament amb els docents de l’Aula, els textos que havien escrit. Genís Casals destaca que el procés ha sigut molt enriquidor i que la proposta representa l’acte central dels 30 anys de l’Aula.

Serà una celebració del teatre i la dramatúrgia quilòmetre zero en un espai lliure de judicis on no hi haurà guanyadors ni perdedors. Pel que fa a les entrades, són gratuïtes però limitades fins a completar l’aforament, i no es poden reservar online, sinó únicament a la taquilla de La Factoria el mateix diumenge a partir de les 11:00 h.

També et pot interessar

ads.skip.countdown-text
ads.skip.button-text