Carreteres

Pla de l'Estany

Territori i Sostenibilitat invertirà gairebé 10 milions d’euros per millorar la C-66 entre Cornellà i Besalú

Ràdio Banyoles

Dimarts 14 de febrer 2017 · 12:46

El primer dels dos trams previstos, de Serinyà a Sant Ferriol, es licitarà aquesta primavera i inclou la construcció de diverses rotondes. El segon, de Cornellà a Serinyà, es licitarà el 2018 i inclou un tercer carril i un separador físic central en alguns punts.

 

El Departament de Territori i Sostenibilitat preveu invertir, entre aquest any i el que ve, 9,7 milions d’euros en diverses actuacions de millora a dos trams de la C-66 al seu pas pel Pla de l’Estany. Concretament, s’actuarà per millorar la seguretat viària, la fluïdesa del trànsit i l’accessibilitat a la variant de Banyoles, de Cornellà del Terri a Serinyà; i de Serinyà a Sant Ferriol. En total, prop de 14 quilòmetres.

 

El primer tram on s’actuarà serà el de Serinyà a Sant Ferriol, que comprèn un recorregut de 5,4 quilòmetres, amb un pressupost estimat de 3,2 milions d’euros. Les obres, que es preveu que es licitin aquest abril, contemplen la remodelació de les interseccions i accessos existents, amb la construcció de diverses rotondes per millorar la canalització i la seguretat del trànsit. El secretari de Territori i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, ha detallat que s’actuarà en tres punts destacats: la connexió de l’antiga C-150 amb la C-66, a l’àmbit de Serinyà i a la connexió amb la variant de Besalú. També es millorarà el ferm amb paviment antilliscant i es reforçarà la separació dels fluxos de circulació, en principi per mitjà de senyalització.

 

Tercer carril en alguns punts de la C-66 entre Cornellà i Serinyà

 

L’altre tram on s’actuarà abasta 8,5 quilòmetres de longitud, corresponents a la variant de Banyoles, de Cornellà del Terri a Serinyà. En aquest tram, la principal millora que es vol introduir és la implantació d’un tercer carril i un separador físic central per afavorir la seguretat viària en alguns punts concrets. També es preveu perllongar els carrils d’acceleració i desacceleració, a més de millorar altres elements funcionals com el ferm, la senyalització i les barreres de seguretat.

 

Aquestes actuacions, amb un pressupost estimat de 6,5 milions d’euros, es preveuen licitar el 2018. De moment només hi ha un esbós fet i fins llavors s’acabarà de fer la redacció del projecte, amb la definició dels trams concrets on s’actuarà.

 

El desdoblament de la variant, a mitjà o llarg termini

 

El projecte de millora de la C-66 entre Cornellà i Besalú és el resultat de l’auditoria de seguretat que el departament va fer l’any 2015 atenent a una demanda de l’Ajuntament de Banyoles i el Consell Comarcal del Pla de l’Estany. Concretament, els dos ens reclamaven una solució “urgent” davant de l’alt grau d’accidentalitat de la carretera.

 

Ricard Font ha assegurat que les actuacions proposades milloraran notablement la seguretat a la via a l’espera d’un futur projecte de desdoblament que, assegura, continua sobre la taula. Segons el secretari de Territori i Mobilitat, aquestes solucions constructives són plenament compatibles amb el desdoblament tant de la variant de Banyoles com de la C-66 de Banyoles a Besalú, tot i que no es preveuen fins a mitjà o llarg termini.

 

Les actuacions de millora de la C-66 les va presentar divendres passat als alcaldes del Pla de l’Estany el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull. Segons Ricard Font, que també era present al consell d’alcaldes, el territori ha vist amb bons ulls les millores proposades.

També et pot interessar

ads.skip.countdown-text
ads.skip.button-text