Joventut

Banyoles

La banyolina Sílvia Orriols ha guanyat la Beca Carnet Jove d’ambientació

Ràdio Banyoles

Dimarts 24 de setembre 2024 · 14:26

És una de les 12 que el programa ofereix a persones joves per inserir-se en el món laboral i li permetran ambientar i dissenyar els espais televisius de 3Cat.

El dimarts 17 de setembre el CaixaForum de Barcelona va acollir l’acte d’entrega de les Beques Carnet Jove 2024. Entre les 12 persones guardones per les diferents modalitats, la banyolina Sílvia Orriols ha aconseguit la beca d’ambientació. El guardó li oferirà l'oportunitat d'ambientar i dissenyar els espais televisius de 3Cat aquesta temporada, fins a l’estiu del 2025.

Les beques Carnet Jove inclouen modalitats com cuina, acció social, realització, ràdio, vestuari i fotografia, entre altres. L’objectiu és la inserció professional de les persones joves amb una estada formativa en empreses de primer nivell de cada àmbit. Van destinades a persones entre 16 i 31 anys en el moment de presentar la sol·licitud i que siguin titulars del Carnet Jove de la Generalitat de Catalunya. I totes tenen una dotació de 8.000 €.

Orriols ha explicat a Ràdio Banyoles que no té formació específica en l’àmbit de l’escenografia ni el disseny d’interiors, però ha volgut encarar la seva carrera a les arts i ha optat a la beca per entrar al sector televisiu. Es mostra molt il·lusionada amb l’oportunitat i explica que ja ha començat a treballar als platós de TV3.

Durant el procés de selecció, Orriols va haver d’ambientar un espai televisiu, un cubicle, partint d’un fragment del poema ‘Coral Romput’ de Vicent Andrés Estellés (1979). Explica que es va inspirar en la plaça Major de Banyoles per fer el muntatge que li va acabar donant el premi.

La banyolina anima a tots els joves que tinguin inquietuds en alguns dels àmbits que cobreix la beca a presentar-se. L’estada de pràctiques finançada s’allargarà fins al juliol de l’any vinent i Sílvia Orriols passarà per diversos programes que s’emeten des dels estudis de TV3. Donarà suport al disseny de l’escenografia, participarà en el disseny i l’ambientació d’esdeveniments i actes corporatius, donarà suport al magatzem d’attrezzo i mobiliari i assistirà al modelatge 3D i als platós virtuals.

També et pot interessar

ads.skip.countdown-text
ads.skip.button-text