Educació

Banyoles

L’Ajuntament de Banyoles reconeix els vuit alumnes del Pla de l’Estany que han tret un 9 o més a les PAU

Ràdio Banyoles

Dimarts 14 de juliol · 13:49

El reconeixement es fa extensiu als 160 alumnes dels tres instituts que van presentar-se a les proves i han tornat a situar el Pla de l’Estany com la comarca amb la mitjana més alta.

L’Ajuntament de Banyoles ha fet un any més un acte per reconèixer els alumnes dels tres instituts de la ciutat amb una nota igual o superior a 9 a les Proves d’Accés a la Universitat (PAU) i, per extensió, tots els 160 alumnes de la comarca que van presentar-se i aprovar les PAU 2026. La nota mitjana assolida, de 7,003, ha situat el Pla de l’Estany, per quart any consecutiu, com la comarca de tot Catalunya amb la nota mitjana més alta. A més, aquest any s’han donat el cas que la millor nota de tot el país correspon a la banyolina Laura Tallada Fàbrega, amb un 9,9 sobre 10.

L’acte d’homenatge ha tingut lloc aquest dilluns a la sala de plens de l’Ajuntament de Banyoles, i ha estat presidit per l’alcalde de Banyoles, Miquel Noguer, i la regidora d’Educació, Nani Comalat. L’alcalde ha felicitat l’alumnat reconegut, així com el professorat dels instituts i les famílies, i assegura que “és un orgull per a la ciutat i per a la comunitat educativa” el fet de tornar a ser la comarca amb la mitjana més alta de les PAU.

És el quart any consecutiu que el Pla de l’Estany és la comarca amb la nota mitjana més alta de Catalunya, i anteriorment havia sigut la segona comarca. Noguer destaca que aquestes dades constaten la qualitat de l’ensenyament a la ciutat i la comarca, des de les primeres etapes fins a l’institut, i és una mostra del talent que hi ha a Banyoles i el Pla de l’Estany. En aquest sentit, ha esperonat els estudiants que vagin a estudiar a fora, però que tornin a la ciutat.

L’alumnat amb un 9 o més a les PAU ha estat Laura Tallada (millor nota de tot Catalunya), Yuxiang Chen, Aniol García, Pol Sala i Franc Vergés (INS Pere Alsius); Abril Riera i Ivet Surroca (INS Pla de l’Estany); i Anna Brugada (INS Josep Brugulat).

A l’acte han assistit les directores dels instituts Pere Alsius, Brugulat i Pla de l’Estany, a més de mares, pares i familiars de l’alumnat homenatjat.

També et pot interessar

ads.skip.countdown-text
ads.skip.button-text