Societat

Banyoles

Els Premis Joaquim Palmada reconeixen ‘El receptari de l’avi Jaume’ de l’alumna de l’INS Pla de l’Estany Ivet Surroca

Ràdio Banyoles

Divendres 17 d’abril · 14:07

La VIII edició dels guardons del Centre d’Estudis Comarcals també ha reconegut un treball sobre l’arqueta de Sant Martirià i un sobre els noms dels carrers de Porqueres.

‘El receptari de l’avi Jaume. El procés de creació d’un llibre de receptes’, ha guanyat el VIII Premi d’Humanitats Joaquim Palmada, que el Centre d’Estudis Comarcals ha lliurat aquest dijous en un acte a la Llotja del Tint. El treball, de l’alumna de l’INS Pla de l’Estany Ivet Surroca Vila, detalla el procés de creació d’un llibre de receptes a partir dels escrits a mà del seu avi, Jaume Surroca, aficionat des de ben jove a la pastisseria.

L’alumna ha recollit i recreat les diferents receptes, amb una fotografia actual i una edició molt acurada. Moments després de recollir el premi, ha explicat que és un treball fet des de la il·lusió, i agraeix que es reconegui l’esforç i la feina que hi ha al darrere.

Un primer premi i dos accèssits

El treball, guardonat amb 400 euros, ha estat escollit entre els vuit treballs de recerca de batxillerat dels tres instituts del Pla de l’Estany que s’han presentat en aquesta edició dels guardons. Durant l’acte, també es va fer entrega de dos accèssits valorats amb 200 euros cadascun als treballs ‘L’Arqueta de Banyoles’, de Joana Rodríguez Prat (INS Josep Brugulat), i ‘Els noms dels carrers i les places de Porqueres’, d’Abril Riera Masanas (INS Pla de l’Estany).

La coordinadora dels premis, Teresa Sabrià, ha destacat la qualitat dels projectes presentats, la meitat dels quals era de temàtica local, augmentant respecte anteriors edicions.

Donar a conèixer la tasca del Centre d’Estudis

El Premi d’Humanitats Joaquim Palmada i Teixidor vol estimular l’interès dels estudiants de la comarca pels temes humanístics, recordant la figura del mestre i pedagog banyolí Joaquim Palmada, represaliat de la Guerra Civil espanyola.

Els guardons també volen contribuir a donar a conèixer la tasca del Centre d’Estudis Comarcals entre la població més jove. Per això, enguany, com a novetat, a banda del diploma acreditatiu a tots els alumnes presentats, també se’ls ha fet entrega d’un carnet de soci de l’entitat, tal com explica la seva presidenta, Roser Masgrau.

Els Premis es convoquen des de l’any 2019, i recullen el llegat de les beques per a investigadors que el Centre d’Estudis Comarcals va entregar del 1999 al 2009.

També et pot interessar

ads.skip.countdown-text
ads.skip.button-text