
Des de fa molts anys el Consell Comarcal ha tingut un servei propi de gestió i recaptació dels tributs i altres ingressos de dret públic dels municipis. Els ajuntaments dels municipis petits, excepte Banyoles, tenien delegada aquesta funció perquè la tasca administrativa de recaptació és cada vegada més feixuga i inassumible pels ajuntaments. La centralització del servei busca l’eficàcia donant tant als ajuntaments com als ciutadans la millor atenció possible. Però a partir d’ara el servei passa a ser gestionat per la Xarxa Local de Municipis, Xaloc, un organisme autònom de la Diputació de Girona, creat per prestar serveis de suport i assistència als ajuntaments.
Motiu de controvèrsia
El canvi ha sigut un motiu de controvèrsia entre diferents ajuntaments i en el govern comarcal. Cornellà del Terri va ser el primer ajuntament que va optar per delegar els serveis a Xaloc i, per la poca magnitud de la comarca, mantenir un servei propi sense tots els ajuntaments no sortia a compte ni era viable. Per això, abans de l’estiu el Consell d’alcaldes va decidir delegar la recaptació a Xaloc.
El president del Consell, Francesc Castañer, ha explicat que la decisió de delegar conjuntament la recaptació a Xaloc evitarà la dualitat de serveis que hi havia. A més, la Diputació ofereix un servei molt més complet i més econòmic per als municipis.