Comarcal

Pla de l'Estany

Una moció de suport al tren tram genera un debat al ple del Consell Comarcal sobre mobilitat al Pla de l’Estany

Ràdio Banyoles

Dijous 23 de març · 14:33

També s’han aprovat, per unanimitat, tres mocions més reclamant millor finançament, amnistia i autodeterminació, i contra les guerres.

El ple ordinari del Consell Comarcal del Pla de l’Estany ha aprovat aquest dimecres quatre mocions conjuntes sobre diferents aspectes que són d’actualitat. Eren mocions preparades entre tots els grups comarcals, però l’única que no va tenir unanimitat va ser la de suport al Tren tram Olot-Banyoles-Girona.

El text, defensat pel conseller de Sumem, Non Casadevall, argumenta la necessitat d’oferir un servei de transport públic sostenible a la comarca que no cobreix l’autobús, valora el model combinat de ferrocarril i tramvia, i subratlla la connexió amb Girona i la resta del país. Especialment, destaca l’aposta per la mobilitat sostenible, dona suport a l’estudi de viabilitat i reclama que les altres administracions hi apostin.

Davant aquest text, es va obrir el debat sobre la mobilitat al Pla de l’Estany. Qui es va mostrar clarament en contra del projecte va ser el conseller de Cornellà Josep Massanella (Junts), assegurant que “és una petita barbaritat” perquè la comarca està ben comunicada, hi ha alternatives més viables com els busos elèctrics i, sobretot, hi ha altres prioritats d’inversió pública.

Des d’Esquerra Republicana, la consellera comarcal Anna Maria Garcia reivindicava les millores de transport pels municipis petits. El vicepresident de l’ens, Àlex Terés (Junts), va votar-hi a favor, però va donar llibertat de vot als consellers del grup. Terés, també alcalde de Vilademuls, lamentava que és un nou projecte pensat de sud a nord que no té en compte l’eix est-oest de la comarca. També va intervenir el conseller de Territori, Oriol Serrà (ERC) assegurant que s’està treballant per impulsar, des del Consell, novetats en transport públic a la comarca que tinguin en compte l’eix est-oest.

Finalment, la moció es va aprovar amb els vots a favor de 17 consellers (9 d’ERC, 7 de Junts i 1 de Sumem) i dues abstencions de dos consellers de Junts.

Tres mocions per unanimitat

En el ple es van aprovar, en aquest cas per unanimitat dels 19 consellers, tres mocions més. La primera, un text impulsat per l'Associació Catalana de Municipis i la Federació de Municipis de Catalunya reclamant un millor finançament pels consells comarcals, exigint que puguin accedir directament als tributs de l'estat i als fons europeus. Amb el segon manifest el Consell se suma a l’acord social per l’amnistia i l’autodeterminació considerant el posicionament majoritari de la població catalana contra la repressió i a favor d'una sortida democràtica del conflicte amb l’estat. I, per últim, també es va aprovar una moció contra les guerres denunciant especialment la despesa militar dels estats i reclamant canvis.

Durant el ple també es van aprovar diversos punts d’àmbit econòmic aprovant la liquidació del pressupost de l’any 2022 amb un romanent de més d’1.117.000 euros.

També et pot interessar

ads.skip.countdown-text
ads.skip.button-text