Municipal

Cornellà del Terri

Salvador Coll (Junts) i Rosa Coll (ERC) es disputaran l’alcaldia a Cornellà del Terri

Ràdio Banyoles

Dimecres 24 de maig · 14:40

Les prioritats passen per l’habitatge, impulsar la vida cultural del municipi, el projecte de Cal Metge i la transformació energètica. El PSC presenta llista sense vincle al municipi.

Salvador Coll Baucells (Junts per la Vall del Terri - Compromís Municipal), alcalde del municipi des del 2013, opta a la reelecció a les municipals del 28M amb una llista que combina noms nous amb membres que ja en formaven part. Per la seva banda, Rosa Coll Jordà (Compromís per Cornellà - Esquerra Republicana de Catalunya - Acord Municipal (CpC- ERC - AM), que va ser regidora el mandat 2011-2015, és l’alcaldable del partit per primera vegada i agafa el relleu de Maria Teresa Castañer amb una llista que defineix com ‘preparada pel canvi’. El PSC presenta una llista fantasma, també anomenada de paracaigudistes, amb persones que no tenen vinculació al municipi i encapçalada per Andrea Cristina.

Balanç dels últims mandats i nous projectes

Junts governa el municipi des de fa deu anys i asseguren que han realitzat un 87% de les propostes que van fer fa quatre anys tot i la pandèmia. Alguns dels projectes prioritaris del partit són les ajudes dels serveis socials per, entre d’altres, combatre la solitud, i les polítiques d’habitatges. En aquest sentit, volen revisar el planejament urbanístic evitant el creixement de pisos i incentivar cases unifamiliars aïllades al centre del municipi. Altres reptes són desenvolupar el projecte de Cal Metge; treballar pel medi ambient i ampliar l’aposta per les comunitats energètiques; crear un pla de mobilitat general per establir connexions segures entre el centre de Cornellà i la part escolar i la zona esportiva; crear una emissora de ràdio municipal; continuar treballant amb la Festa Major, la Fira de l’All, el festival DimArts i l’espai La Conillera, obrir un bar a la piscina municipal. L’actual alcalde i candidat a la reelecció, Salvador Coll, constata que el projecte de Cal Metge és el pal de paller de tot el municipi i que vol ser un espai intergeneracional i de cohesió; i que pel que fa al seu finançament, l’objectiu és no endeutar-se i es farà a través del desenvolupament del polígon industrial de Pont-Xetmar i les parcel·les que té l’Ajuntament.

Els reptes d’ERC

Des d’ERC - Acord Municipal (CpC - ERC - AM) es presenten a les municipals amb una llista ‘preparada pel canvi’ i que volen treballar pels nou pobles del municipi. Aposten per l’emergència climàtica i la sostenibilitat; optimitzar les instal·lacions municipals; impulsar un pla d’habitatge social amb accés als joves; desenvolupar una nova zona esportiva; replantejar la programació cultural de La Conillera i fer-la extensible a totes les edats, ampliant l’oferta a tota la Vall del Terri; tornar a donar vida al centre cultural i convertir-lo en un espai de reunió i crear una sala de lectura. També volen crear la figura del vigilant municipal; potenciar l’economia local i proposar fer un mercat setmanal; crear una àrea d’Igualtat, així com augmentar les partides per les beques menjador, els llibres de text i pel transport escolar. L’alcaldable d’ERC, Rosa Coll, constata que pel que fa al projecte de Cal Metge, pensen que abans que impulsar un projecte a llarg termini, caldria donar prioritat a la dinamització cultural i associativa del poble; i que no es pot parlar de sanejament zero si la compra de l’edifici ha sigut a costa de vendre patrimoni.

Actualment, Junts té la majoria de regidors a l’Ajuntament amb 8 mentre que ERC en té 3.

També et pot interessar

ads.skip.countdown-text
ads.skip.button-text