Societat

Banyoles

La Farmàcia Alsius de Banyoles és el comerç més antic de Catalunya distingit amb el Premi d'Establiments Centenaris

Ràdio Banyoles

Dijous 18 de novembre 2021 · 13:20

La Generalitat ha lliurat aquest dimecres els premis que han reconegut 33 establiments de tot Catalunya, cinc a les comarques gironines.

El Govern ha lliurat els premis als Establiments Comercials Centenaris del 2019 i del 2020 en un acte que s'ha celebrat aquest dimecres al Palau de la Generalitat. La Farmàcia Alsius de Banyoles, oberta des de l'any 1760, és el comerç més antic de Catalunya que enguany ha rebut el guardó, en la categoria de 150 anys o més d'història. També destaquen el Mercat de la Boqueria, que va obrir el 1840 i l'Adrogueria-Celler Porta Comerç, de Montblanc, fundada el 1800.

La farmàcia va arrencar l’any 1760 de la mà de Josep Fina al mateix espai que ocupa actualment, al carrer Girona de Banyoles i des d’aleshores, vuit generacions de farmacèutics de la família han regentat la farmàcia. L’actual responsable, Esteve Alsius, ha destacat la trajectòria de l’establiment “gràcies a la confiança dels veïns” i ha fet extensiu el premi a tots els banyolins i banyolines.

L'objectiu d’aquests guardons honorífics és distingir els establiments comercials i mercats municipals en actiu que al llarg de més de cent anys han ofert un servei de qualitat i personalitzat als seus clients. Esteve Alsius va ser l’encarregat de recollir el guardó de mans del president de la Generalitat, Pere Aragonès, i del conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent.

Els premis, convocats pel Departament d'Empresa i Treball, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), han distingit 33 comerços a tot Catalunya, cinc a les comarques gironines. Entre ells, Calçats i Espardenyes Roig de Figueres (1869), el restaurant Casa Rudes de Sant Joan les Abadesses, la pastisseria Collboni de Palamós i Casa Ros de Blanes.

El Govern ha reivindicat la importància del comerç de proximitat i ha agraït "l'esforç extraordinari" del sector i la contribució per "superar la pandèmia". Pel que fa al futur, Aragonès ha promès que l'Executiu estarà al costat dels botiguers en la transformació digital que viu el sector.

També et pot interessar

ads.skip.countdown-text
ads.skip.button-text