
L’Àrea de Transport Metropolità (ATM) de Girona ha posat en marxa la nova targeta de transport T-16, que permet als joves de fins a 16 anys fer un nombre il·limitat de viatges en transport públic de forma gratuïta dins de la zona tarifària on resideixen. A les comarques gironines hi ha vuit zones tarifàries, entre elles la del Pla de l’Estany (zona 3), que inclou els municipis de Banyoles, Porqueres, Cornellà del Terri, Camós i Palol de Revardit. Els joves de la comarca podran viatjar gratuïtament entre aquests municipis tantes vegades com vulguin.
La T-16 és un títol personalitzat, amb nom i cognoms, que s’haurà de validar a cada viatge i que només podrà ser utilitzat pel menor titular. La nova targeta de transport substitueix la T-12, que només era vàlida fins als 12 anys, ampliant així l’edat per viatjar de forma gratuïta.
A partir del 17 d’abril també entrarà en funcionament la T-Jove (fins als 30 anys) a l’ATM gironina, amb una bonificació del 50% i que tindrà un cost de 40,2 euros.