
El tram fa 3,3 quilòmetres i connecta Orriols amb Vilademuls.
Els treballs a la N-II a l’alçada de Vilademuls van començar l’any 2010 però un any després es van aturar a causa de les retallades del ministre del moment, José Blanco, per la crisi econòmica. L’any 2015 es van reprendre les obres modificant el projecte: en comptes de desdoblar la carretera finalment s’ha duplicat. Ahir, dimecres 17 de juliol de 2019 es va inaugurar.
Aquest tram enllaça directament Orriols amb l'entrada de l'autopista AP-7 de Vilademuls. L'A2 té dues calçades amb dos carrils de 3,5 metres i una mitjana d'entre 2 i 3 metres. Al mig del tram hi ha l'enllaç amb Sant Esteve de Guialbes.
Terés lamenta la tardança de l’execució
En declaracions recollides per l’Agència Catalana de Notícies, l’alcalde de Vilademuls, Àlex Terés, lamenta que hagin trigat tant. El batlle ha calculat que, a 3 km en 10 anys, s’han fet aproximadament 300 metres d’obres per any.
D’altre banda, el secretari d’Estat d’infraestructures, Pedro Saura, ha afirmat que és una obra necessària per augmentar la seguretat, la productivitat de l’economia i també limita l’emissió de gasos d’efecte hivernacles.
El cost final, 16 milions d’euros
El projecte ha costat en total uns 16 milions d’euros. Un cop acabat aquest tram, està previst continuar amb la variant de Bàscara, fins a l’entrada sud de Figueres. Seguir cap al nord amb la variant coneguda com a corredor de la mort, pujar per la variant de Pont de Molins i acabar amb el desdoblament de tram que enllaça aquesta localitat i la Jonquera.