Mobilitat

Banyoles

Sumem Banyoles proposa dedicar dos carrils per bicicleta al passeig de la Indústria

Ràdio Banyoles

Dijous 6 d’agost 2020 · 13:00

El grup polític considera que el model provisional que s’executa és perillós per ciclistes i ha fet arribar a l’equip de govern un informe del RACC que el desaconsella.

 

Des del mes de juny, el passeig de la Indústria té un carril bici provisional que s’habilita a l’aparcament esquerre de divendres a dimarts. Es tracta d’una proposta sorgida de la Taula de la Mobilitat, i que hi ha de permetre el trànsit de bicicletes bidireccional. Aquest carril, a més, té una importància estratègica: permet connectar amb el carril bici del passeig Mossèn Lluís Constans, que duu a la plaça dels Països Catalans i al front d’Estany.

 

Tanmateix, el format de carril bici escollit pel tram del passeig de la Indústria no ha generat consens a l’Ajuntament de Banyoles. Sumem Banyoles considera que la proposta provisional pot millorar, tant pel que fa a la seguretat com pel que fa a la facilitat de circulació.

 

Un informe del RACC desaconsella el model actual

 

La formació local hi detecta mancances greus en seguretat a l’hora de travessar en bici el carrer. Així, ha fet arribar a l’equip de govern un informe del Reial Automòbil Club de Catalunya en què es desaconsella els carrils bidireccionals perquè, en les interseccions, cal envair el carril contrari i això pot causar accidents que, tractant-se de ciclistes, poden ser greus.

 

Al darrer ple de l’Ajuntament, el regidor de Sumem Non Casadevall va exposar la disconformitat amb el model actual i va proposar de fer-hi al dos carrils bicis segregats: un de pujada i un altre de baixada. Casadevall va demanar seriositat i rigorositat al consistori, ja que es tracta de seguretat viària.

 

Carril de pujada a la dreta, i alternatives pel trànsit de baixada

 

Sumem Banyoles ha proposat quatre models diferents per facilitar el trànsit de bicicletes i que funcionin amb un carril bici segregat. Una mesura que consideren que caldria implantar és dedicar el carril de l’esquerra, actualment en funcionament els caps de setmana, a la direcció de pujada, contrària al sentit de la circulació dels motoritzats.

 

A partir d’aquí, proposen diverses alternatives per les bicicletes que vagin en el mateix sentit que els cotxes: se’ls pot dedicar un carril segregat a la banda dreta o, també, se’ls pot fer confluir amb el trànsit motoritzat però limitant la velocitat màxima a 30 km/h.

 

Sumem ha presentat les propostes a la Taula de la Mobilitat

 

La formació ha presentat aquestes propostes a la Taula de Mobilitat, reunida aquesta setmana, i confia que serveixin per millorar el model actual. També anima l’equip de govern a concretar el projecte de carril bici de forma més definitiva, útil i còmode.

També et pot interessar

ads.skip.countdown-text
ads.skip.button-text