
35 estudiants faran ús aquest curs de les beques de transport públic per anar estudiar fora de Banyoles. L'Ajuntament ha aprovat la concessió d'aquesta ajuda, per a joves d'entre 16 i 20 anys que per primer any surten a estudiar fora de la ciutat.
Les beques de transport públic de l'Ajuntament de Banyoles arriben aquest any a la 5a edició. La iniciativa, que es va iniciar el juliol del 2010, té com a objectiu fomentar l'ús del transport públic entre els i les joves estudiants del municipi i contribuir a proporcionar-los un suport econòmic per al desplaçament. L'ajuda es dirigeix a estudiants d'entre 16 i 20 anys que per primer any van a estudiar a fora de Banyoles i els cal desplaçar-se per cursar en un institut, una universitat, o als programes de qualificació professional inicial (PQPI).
El consistori facilita gratuïtament una targeta 10/30 de l'Autoritat Territorial de la Mobilitat (ATM) de l'àrea de Girona pels alumnes que es desplacin a la capital gironina. Els estudiants que van a estudiar a Olot reben un Bono10. Per altra banda, l'Ajuntament entregarà una targeta universitat de la TEISA carregada amb 8 viatges pels estudiants de Bellaterra o Barcelona.
En total, enguany s'han rebut 35 sol·licituds, totes elles acceptades. El regidor de Joventut i Ensenyament de Banyoles, Jordi Congost, ha detallat que es tracta de menys sol·licituds que altres anys, però no per cap restricció econòmica.
De les 35 beques concedides, 19 són per a desplaçaments a Girona, 10 per a Barcelona, 5 per a Bellaterra, i 1 per a Olot. Els estudiants beneficiats hauran de passar a recollir els abonaments a l'Oficina jove del Pla de l'Estany - Cal Drac, a la plaça Pompeu Fabra de Banyoles.