
Més de 400 cigonyes han fet nit aquest cap de setmana a Banyoles i comarca en l’habitual trajecte migratori
Més de 400 cigonyes han fet nit aquest cap de setmana a Banyoles i comarca en l'habitual trajecte migratori. Els punts alts de la ciutat com la fàbrica Nutrex, Santa Maria o el Monestir es converteixen, des de fa uns anys, en una de les parades de les cigonyes en el viatge que les durà del nord d'Europa fins a l'Àfrica.
Es tracta d'un espectacle cada vegada més habitual, però no deixa de ser espectacular. Cada any, entre el 20 i el 30 d'agost, un estol de cigonyes fa parada als punts més alts de la comarca del Pla de l'Estany en el seu trajecte migratori que les porta del nord d'Europa a l'Àfrica. Enguany, les cigonyes van fer parada a Banyoles dissabte al voltant de les 7 de la tarda, per buscar un lloc bo per passar la nit. El grup localitzat era d'uns 200 exemplars, tot i que hores abans s'havia visualitzat un grup d'uns 480 exemplars a Fontcoberta.
Això, segons l'entitat ecologista Limnos, fa pensar que les cigonyes es van repartir en grups per passar la nit. A Banyoles, concretament, se'n van poder veure unes 30 a la Nutrex, 4 al Monestir de Sant Esteve, una a l'església de Santa Maria de Banyoles, 10 als pisos de la Caixa, unes 20 a les cases del Turó d'en Ramis, darrere l'Ajuntament, unes 10 més als pisos de Can Manxa, una quinzena en una grua, i una quarantena repartides en diferents punts de la Farga. El viatge de les cigonyes cap a l'Àfrica es va reprendre diumenge a les 8 del matí, aquest cop més d'hora que de costum.
Un dels responsables de Limnos, Carles Feo, ha explicat que "és probable que les cigonyes recordin i tinguin memòria", i per això utilitzen cada any les mateixes rutes i parades. Feo ha indicat que algunes cigonyes localitzades estaven anellades. D'aquesta manera, l'entitat ecologista ha pogut comprovar que les aus provenien de França, Suïssa o Alemanya, i que algunes ja havien fet parada anteriorment a la ciutat.
Segons Carles Feo, aquest any no s'ha detectat cap cigonya electrocutada. Tot i això, Feo ha afirmat que el grup era molt nombrós i podria ser que en algun lloc, hagin parat cigonyes sobre una línia elèctrica i s'hagi produït algun accident.
El període de pas de cigonyes s'estén fins a mitjan de setembre, o sigui que encara és probable veure'n algun exemplar solitari.
TAGS: cigonyes, migració
Notícies
Notícies destacades del dia
Programes
Programes que queden per emetre















