TancaAquest lloc web fa ús de cookies de tercers per tal d'obtenir informació estadística sobre la navegació. Si continueu navegant, considerarem que n'accepteu l'ús. Podeu obtenir més informació, així com saber com canviar-ne la configuració consultant la nostra política de cookies.
107.3 FM

Ràdio Banyoles

Dissabte 30 de maig del 2020

ARA FEM!

escolta-ho en directe

Connexió amb Catalunya Informació

PLAY

Notícies

Les notícies de Ràdio Banyoles

 

Cercador


Cerqui noticies tot filtrant la recerca amb les seguents opcions:


A | Text lliure
B | Entre dates (2008-09-10)
delCalendari
al Calendari
 
C | Zona geogràfica
D | Tema
E | Ordenades per
 
← Torna enrere

Fotografia
El Servei local de Teleassistència és gestionat pel Dipsalut.

Publicitat

Societat » Sanitat, Salut    + d'aquest tema Societat » Serveis Socials    + d'aquest tema
07/05/2020

El Servei local de Teleassistència ha atès 275 consultes sobre coronavirus al Pla de l’Estany

 

Pla de l'Estany    + d'aquesta zona

 

Des del servei del Dipsalut s’han fet en el darrer mes i mig més de 600 trucades de seguiment a prop de 500 usuaris de la comarca.

 

Entre el 12 de març, quan es van activar el Pla Procicat i el Pla de Contingència, i el 26 d’abril, el Servei local de Teleassistència ha realitzat 662 trucades de seguiment als 476 usuaris del Pla de l’Estany. Des del Servei també s’han atès 275 consultes relacionades amb el coronavirus a la comarca i s’han resolt 37 emergències, 7 de les quals vinculades directament a la Covid-19.

 

Al conjunt de les comarques gironines, el Servei local de Teleassistència ha realitzat 14.650 trucades de seguiment a persones vulnerables. Des del servei, que gestiona l’Organisme de Salut Pública de la Diputació de Girona, el Dipsalut, s’ha posat especial atenció en aquells usuaris que tenen més risc de presentar complicacions en cas de contraure la Covid-19.

 

La prioritat és detectar, amb celeritat i per actuar-hi amb immediatesa, diferents situacions de risc o d’emergència que puguin sorgir: urgències mèdiques o circumstàncies especials com, per exemple, la manca de cobertura de necessitats bàsiques, entre d’altres.

 

Coordinació amb els Serveis Socials



El seguiment i l’atenció de les persones usuàries es fa en coordinació amb els serveis socials de cada comarca o municipi. En la gestió d’aquestes emergències, segons cada situació, el Servei local de Teleassistència mobilitza les unitats mòbils del servei (que compten amb els equips de protecció individual reglamentaris) o altres recursos públics d’emergències, i contacta amb els familiars que la persona usuària hagi indicat.



Els professionals del centre d’atenció del servei també s’encarreguen de donar consells de prevenció, resoldre els dubtes de les persones usuàries, informar de la simptomatologia de la Covid-19.

 

Mentre duri la situació d’emergència, el Servei local de Teleassistència també ha habilitat una línia gratuïta 900. Aquest servei està adreçat a persones que viuen soles, amb factors que s’associen a un risc més gran de presentar complicacions si contrauen la Covid-19 i que no compten amb el servei de teleassistència a la seva llar. També va dirigit a persones a les quals s’ha diagnosticat la malaltia.

TAGS: teleassistència, covid

 

 

Programes

Programes que queden per emetre

Diumenges de 12:00 a 13:00 i divendres de 12:30 a 13:30 (reposició)

Dimecres de 20:00 a 21:00 i divendres de 12:30 a 13:30 (reposició)

Divendres de 20:00 a 21:00 i dimarts de 19:00 a 20:00 (reposició)