TancaAquest lloc web fa ús de cookies de tercers per tal d'obtenir informació estadística sobre la navegació. Si continueu navegant, considerarem que n'accepteu l'ús. Podeu obtenir més informació, així com saber com canviar-ne la configuració consultant la nostra política de cookies.
107.3 FM

Ràdio Banyoles

Divendres 23 d'octubre del 2020

ARA FEM!

escolta-ho en directe

Connexió amb Catalunya Informació

PLAY

Notícies

Les notícies de Ràdio Banyoles

 

Cercador


Cerqui noticies tot filtrant la recerca amb les seguents opcions:


A | Text lliure
B | Entre dates (2008-09-10)
delCalendari
al Calendari
 
C | Zona geogràfica
D | Tema
E | Ordenades per
 
← Torna enrere

Destacada
Fotografia
Imatge del CEM d'aquest dimarts. Foto: Servei d'Educació de l'Ajuntament de Banyoles.

Publicitat

Educació » Educació    + d'aquest tema
05/03/2020

El CEM de Banyoles reclama a Educació més recursos per atendre la diversitat a primària i a secundària

Arxius d'audio:

 
  •  05/03/2020

 

Banyoles    + d'aquesta zona

 

S’ha sol·licitat el recurs de Suport Intensiu d’Escolarització Inclusiva a l’Ins Brugulat i dotar d’aules d’acollida a primària per atendre l’alumnat nouvingut.

El Consell Escolar Municipal de Banyoles, reunit aquest dimarts, ha presentat la necessitat del territori de disposar de recursos per atendre la diversitat, cada vegada més present a les aules, tant a primària com a secundària.

 

D’una banda, se sol·licita al departament d’Educació el recurs de SIEI - Suport Intensiu d’Escolarització Inclusiva a l’Institut Josep Brugulat, i alhora mantenir la dotació de recursos humans als SIEI actuals dels altres instituts. Actualment, la ciutat disposa de 4 SIEI a primària i 2 a ESO (a l’Ins Pere Alsius i l’Ins Pla de l’Estany), mentre que el nombre d’alumnes amb alguna discapacitat a atendre és de 91. La regidora d’Educació de Banyoles, Ester Busquets, assegura que actualment aquest recurs no és suficient per atendre tot l’alumnat de la ciutat que ho necessita.

 

Aules d’acollida a primària

 

Per altra banda, també es demana dotar d’aules d’acollida a primària per atendre l’alumnat nouvingut que requereix d’aquest recurs, com a mínim en forma de professionals itinerants si no és possible que se’n doti una o mitja a cada centre de primària de la ciutat. Actualment, a primària no hi ha cap aula d’acollida, mentre que el nombre d’alumnes que necessiten d’aquest recurs és de 51, xifra que correspondria a 5 aules d’acollida. El fet de tenir l’alumnat amb necessitats repartit als diferents centres amb el Pla d’Escolarització Extensiva fa que no s’arribi a la xifra d’infants per escola per poder sol·licitar el recurs. Des de Banyoles s’ha reclamat en reiterades ocasions que el departament tingui en compte les especificitats de l’escolarització a la ciutat.

 

El CEM també ha sol·licitat a l’Ajuntament de Banyoles que vetlli de forma activa perquè el departament d’Educació doti d’aquests recursos el territori.

 

Interrupció escolar

 

Finalment, també es va prendre l’acord de posar de nou en coneixement del departament el fenomen de la interrupció escolar. És a dir, el fet que molts infants escolaritzats a la ciutat marxin durant un temps més o menys llarg i retornin al sistema educatiu, sovint sense haver estat escolaritzats durant l'absència.

TAGS: CEM, reclama, recursos, diversitat

 

 

Programes

Programes que queden per emetre

De dilluns a divendres de 10:10 a 11:30 i de 17:07 18:30

Dijous de 20:00 a 21:00

Els últims dimecres de mes de 19h a 20h