TancaAquest lloc web fa ús de cookies de tercers per tal d'obtenir informació estadística sobre la navegació. Si continueu navegant, considerarem que n'accepteu l'ús. Podeu obtenir més informació, així com saber com canviar-ne la configuració consultant la nostra política de cookies.
107.3 FM

Ràdio Banyoles

Dijous 20 de setembre del 2018

ARA FEM!

escolta-ho en directe

Connexió amb Catalunya Informació

PLAY

Notícies

Les notícies de Ràdio Banyoles

 

Cercador


Cerqui noticies tot filtrant la recerca amb les seguents opcions:


A | Text lliure
B | Entre dates (2008-09-10)
delCalendari
al Calendari
 
C | Zona geogràfica
D | Tema
E | Ordenades per
 
← Torna enrere

Destacada
Fotografia
El treball a l’institut Pere Alsius s’ha allargat unes setmanes i va acabar divendres.

Publicitat

Educació » Secundària    + d'aquest tema
12/03/2018

Alumnes de 3r d’ESO del Pere Alsius aprenen a escriure i cantar un rap reivindicatiu amb el raper Pau Llonch

Arxius d'audio:

 
  •  12/03/2018

 

Banyoles    + d'aquesta zona

 

És el resultat d’una iniciativa transversal que pretén que els alumnes treballin l’escriptura des d’un esperit crític.

 

Alumnes de l’institut Pere Alsius de Banyoles han estat treballant les darreres setmanes en la creació d’un rap amb el tallerista Pau Llonch. Activista sabadellenc i raper membre del grup At Versaris, Llonch fa temps que es mou per diferents instituts del territori difonent el rap com a eina per despertar motivacions personals. Es tracta del taller ‘El rap entra a les aules’, que parteix de la idea d’acompanyar a través de l’escriptura, la poesia i la música, amb la introducció de reflexions crítiques a les aules, així com potenciar un procés pràctic i creatiu per a la transformació de les persones.

 

Partint d’aquest concepte, i junt amb tres persones més, Pau Llonch ha creat l’entitat Versembrant, que es defineix com una escola popular itinerant que va als centres educatius que així ho demanen.

 

Segons Llonch, l’objectiu del projecte és que a partir de la lletra del rap els alumnes s’expressin i treballin conceptes sovint poc tractats a les aules, com la discriminació i les diferències de gènere, entre d’altres.

 

El projecte a l’Ins Pere Alsius s’ha dividit en dues fases. En una primera, els alumnes es van introduir en la història del rap, van treballar-ne la mètrica i el ritme i se’ls van començar a plantejar les temàtiques a tractar. A partir d’aquí els alumnes van començar a crear la seva lletra amb l’objectiu de gravar-la i presentar-la a la resta d’alumnes.

 

Una de les coordinadores de la iniciativa al centre, Imma Trias, ha explicat que el projecte s’ha plantejat com un treball de llengua catalana i castellana amb alumnes que necessiten cert reforç en aquests matèries, amb l’objectiu que treballessin l’expressió i comprensió escrites d’una manera diferent. Segons Trias, però, es tracta d’una iniciativa molt transversal que permet treballar molts altres aspectes.

 

El treball a l’institut Pere Alsius de Banyoles s’ha allargat unes setmanes i va acabar divendres passat, quan els alumnes van gravar el seu propi rap.

TAGS: rap, Pere, Alsius, ESO, Llonch

 

 

Programes

Programes que queden per emetre

Divendres de 19 h a 20 h (cada 15 dies)

Divendres de 19h a 20h

Divendres de 21h a 22h i dilluns de 11:20 a 12:30 (reposició)