TancaAquest lloc web fa ús de cookies de tercers per tal d'obtenir informació estadística sobre la navegació. Si continueu navegant, considerarem que n'accepteu l'ús. Podeu obtenir més informació, així com saber com canviar-ne la configuració consultant la nostra política de cookies.
107.3 FM

Ràdio Banyoles

Diumenge 29 de març del 2020

ARA FEM!

escolta-ho en directe

Connexió amb Catalunya Informació

PLAY

Notícies

Les notícies de Ràdio Banyoles

 

Cercador


Cerqui noticies tot filtrant la recerca amb les seguents opcions:


A | Text lliure
B | Entre dates (2008-09-10)
delCalendari
al Calendari
 
C | Zona geogràfica
D | Tema
E | Ordenades per
 
← Torna enrere

Destacada
Fotografia
El projecte vol millorar la posició competitiva del Pla de l’Estany turisticament.

Publicitat

Economia » Turisme    + d'aquest tema
20/10/2016

El Consell Comarcal i la UVic impulsen la creació d’una marca pròpia del Pla de l’Estany

Arxius d'audio:

 
  •  20/10/2016

 

Pla de l'Estany    + d'aquesta zona

 

L’objectiu és millorar la promoció de la comarca i la seva posició competitiva, a més d’augmentar el sentiment de pertinença dels seus habitants.

 

El Consell Comarcal ha signat aquest dijous un conveni de col·laboració amb la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) per a l’elaboració d’un estudi que permeti definir i dissenyar una nova marca del Pla de l’Estany.

 

L’objectiu és millorar el posicionament de la comarca definint la seva identitat i singularitats, a més d’augmentar la promoció econòmica, turística, gastronòmica i cultural. El president del Consell Comarcal, Jordi Xargay, ha destacat els valors turístics d’una comarca “petita”, però amb un “gran potencial”. Per la seva banda, la consellera comarcal de Promoció Econòmica, Joana Vilà, assegura que el Pla de l’Estany té una gran capacitat per generar experiències al visitant, però falta “saber-les vendre” i donar-les a conèixer. Vilà assegura que la nova marca també ha de servir per buscar complicitats entre els municipis.

 

L’equip científic de la UVic-UCC, coordinat i dirigit pel professor i investigador Jordi de San Eugenio, ja ha començat a treballar en la definició de la nova marca. L’estudi es dividirà en dues fases: en la primera, els investigadors recolliran dades que els permetran fer una diagnosi i, en la segona, definiran les accions vinculades a la concreció d’una estratègia de marca. Està previst que la nova marca del Pla de l’Estany sigui una realitat a finals del 2017.

 

Més enllà de la creació d’un logotip i un eslògan

 

La iniciativa anirà més enllà de la creació d’un logotip o un eslògan exclusivament turístic. El projecte vol millorar la posició competitiva del Pla de l’Estany i alhora augmentar el sentiment de pertinença dels seus habitants. Per això, la iniciativa impulsarà un procés de participació ciutadana que comptarà amb grups focals de discussió amb agents del territori, entrevistes en profunditat a líders d’opinió de la comarca, i una enquesta ciutadana. El vicedegà de la UVic i membre de l’equip investigador, Xavi Ginesta, assegura que l’objectiu final és crear una nova marca a partir de les especificitats del territori i de la seva definició sociològica.

 

La UVic-UCC compta amb el grup de recerca en Traducció Audiovisual, Comunicació i Territori (TRACTE), integrat per investigadors de diverses disciplines centrades en l’estudi de la relació entre societat, entorn i comunicació. En els darrers anys, el grup ha desenvolupat les marques de ciutats com Vic, Figueres o el Vendrell.

 

El rector de la UVic, Jordi Montaña, ha destacat la voluntat de la universitat de ser present al territori, col·laborant en la seva vertebració i en la transmissió de coneixement.

TAGS: turisme, UVic, marca

 

 

Programes

Programes que queden per emetre

De dilluns a divendres a les 10:00, a les 11:30 i a les 17:00

Divendres de 20:00 a 21:00 i dimarts de 19:00 a 20:00 (reposició)

De dilluns a divendres de 10:10 a 11:30 i de 17:07 18:30